توقف رشد شاخص هم وزن


به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس ۵ هزار و ۲۶۱ واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید.

بورس

توقف رشد شاخص هم وزن

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از ۲ هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه ۵ هزار و ۲۶۱ واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۷۴۸ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۱۶ واحد نسبت به روز یکشنبه پائین آمد و در رقم ۳۸۲ هزار و ۲۵۰ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۳۱ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۷۹۹ واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۱۸۶ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۳۰ نماد بورسی و ۵۶ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۶۹ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۸۹ نماد بورسی و ۸۰ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۳۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 افزایش ورود پول حقیقی

روز دوشنبه برای پنجمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۱۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که نسبت به دیروز رشد ۱۷۸ درصدی داشته است.

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شستا (سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۱۰۴ میلیارد تومان بود. پس از شستا، ومدیر (مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری) و ومعادن (توسعه معادن و فلزات) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «شستا»، «کچاد» و «وتجارت» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «فارس»، «شپنا» و «فملی» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ومدیر صدرنشین است و شستا و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز گدنا، لطیف و رافزا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌‌ سبز بازار

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌ «بانک‌ها و موسسات اعتباری» (مثل وتجارت، وبصادر، وسینا، وبملت، ونوین و وپارس) افزایش یافت.

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه ۴۰ درصد کاهش یافت و در رقم ۴۱۶ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۱۸ درصد افزایش یافت و هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان شد.

شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف‌ خرید ۱۷۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لطیف، نمادهای اخابر (مخابرات ایران) و بورس (بورس اوراق بهادار تهران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به برکت (داروسازی برکت) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۷۱ میلیارد تومانی داشت. پس از برکت ، خزر (فنرسازی زر)  و بکاب (صنایع جوشکاب یزد) بیشترین صف فروش را داشتند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۲۱ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه ۱۳۱ درصد افزایش یافته است. البته از این میزان بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان معادل ۶۴ درصد به معاملات اوراق مشارکت اختصاص دارد. همچنین ارزش معاملات خرد با افت ۲درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۷ هزار و ۲۷ میلیارد تومان رسید.

شستا و خساپا رکورد داران معاملات بورس

در معاملات امروز نماد شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۶۵۵ میلیارد تومان بود.

پس از شستا، ومدیر بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد بانکی وتجارت و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ پنج = 13