نخستین طرح پیشرانان پیشرفت ایران در آستانه افتتاح


نخستین طرح از مجموعه ۴۸ طرح پیشرانان پیشرفت ایران توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات افتتاح می شود.

دوشنبه  ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۱ به مناسبت سالروز تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ایجاد حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی از طریق احداث نیروگاه جدید و تکمیل سیکل نیروگاه‌های موجود توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی جلسه ای با حضور سید رضا فاطمی امین و علی اکبر محرابیان وزرای صمت و نیرو برگزار شد.

وزیر نیرو در این جلسه از هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات تشکر ویژه به عمل آورد و گفت: این مجموعه تعصب و غیرت به خرج داد و توانست در مدت ۵ ماه این طرح را به مرحله سنکرون و افتتاح برساند.

محمد حسین قائمی راد، معاون برنامه ریزی، بودجه و نظارت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در این خصوص اظهار کرد: طرح‌های پیشرانان پیشرفت ایران مرکب از ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور است که از این بین ۷ طرح از آن متعلق به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است.

وی بیان کرد: یکی از این ۷ طرح، ایجاد و راه اندازی دو واحد گازی ۱۸۳مگاواتی (مجموعا ۳۶۶ مگاوات) در استان سمنان است که واحد اول آن، در مرداد ماه سنکرون شد و در حال حاضر آماده افتتاح است و ما در حال انجام هماهنگی با وزرات نیرو و ایمیدرو هستیم تا به زودی شاهد افتتاح این واحد باشیم.

معاون برنامه ریزی، بودجه و نظارت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به اینکه واحد ۱۸۳ مگاواتی دوم این پروژه در آذر ماه سنکرون و تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود، گفت: با افتتاح این دو واحد مجموعا ۳۶۶ مگاوات برق به شبکه برق کشور اضافه می‌شود.

قائمی راد تصریح کرد: پروژه های مختلف صنعتی نیاز به تامین انرژی دارند و بر اساس تفاهم نامه موجود با وزارت خانه های صمت و نیرو، شرکت هایی که تولیدکننده برق هستند به شرط تامین برق شرکت‌های تابعه خود، دچار قطعی برق نخواهند شد.

معاون برنامه ریزی، بودجه و نظارت ومعادن بیان کرد: این دو واحد گازی به ظرفیت مجموعا  ۳۶۶ مگاوات، برق هر ۶ پروژه پیشران دیگر این مجموعه را تامین می‌کند.

شایان ذکر است که این طرح اولین طرح از پروژه‌های پیشرانان پیشرفت کشور است که افتتاح خواهد شد و توسط هلدینگ پویا انرژی به بهره برداری می رسد.

منبع : https://mmdic.ir/4419/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − 1 =