کارنامه درخشان اکتشافی «تجلی» در شهریور/ به آینده «تجلی» خوش بین باشیم


نگاهی به عملکرد شرکت تجلی نشان می‌دهد این مجموعه در حوزه اکتشافات با برنامه جدی رو به حرکت است. اتفاقی که می‌تواند در تحقق شعار انقلاب معدنی نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش می‌متالز، آن طور که عملکرد «تجلی» نشان می‌دهد، این مجموعه با شناسایی پاشنه آشیل بخش معدن به سراغ جبران عقب ماندگی‌ها رفته است. اکتشافات حلقه مفقوده معدن کاری است که حالا دامن گیر توسعه در این بخش شده است. عدم توجه به این حوزه و همچنین کم کاری دولت در توسعه فعالیت‌های اکتشافی باعث شد تا امروز برخی از صنایع پایین دستی به ویژه صنعت فولاد برای تامین نیاز خود به مواد اولیه نگران باشند.

کمبود مواد اولیه باعث شده تا برنامه واردات از کشور‌های دیگر رنگ و بویی جدی‌تر به خود بگیرد، اما فراموش نکنیم این اتفاق تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده خواهد داشت به ویژه آنکه زیرساخت‌های حمل و نقل آن طور که باید توسعه پیدا نکرده و خود یکی از مشکلات تحقق اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ خواهد بود.

حالا تجلی با رصد درست و کارشناسی شده موضوع توسعه اکتشافات را در اولویت خود قرار داده است که با نگاهی به پیش بینی‌ها از تقاضای بازار جهانی در سال‌های آینده، می‌تواند خبری خوش برای سهامداران این مجموعه باشد.

کارنامه شهریور ماه تجلی در بخش اکتشافات طلایی بود. خبر‌ها نشان می‌دهد شرکت تجلی علاوه برآنکه برنده گواهی کشف محدوده مروست باختری شده طی اعلام نتایج شرکت در مزایده – گروه الف، این شرکت به عنوان برنده واگذاری گواهی کشف محدوده مروست خاوری با ماده معدنی پلاسرمونازیت (از عناصر مهم نادر خاکی) استان یزد نیز شده است.

حضور این شرکت در اکتشافات عناصر نادر خاکی می‌تواند نقطه‌ای طلایی در فعالیت‌های آن باشد. عناصر نادر خاکی علاوه بر بازار پررونق خود جزء عناصر استراتژیکی هستند که اهمیت خود را در جنگ تجاری میان آمریکا و چین نشان دادند. حال ورود به این حوزه حاکی از اتفاقات مهمی است که می‌تواند برای تجلی و سهامدارانش رقم خورد.

اما همانطور که در ابتدا اشاره شد، برنامه ریزی این مجموعه برای توسعه هرچه بیشتر بخش معدن با نگاه توسعه‌ای و رفع عقب ماندگی هاست که در بخش سوددهی نیز می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

تفکر رو به جلو با نگاهی به بازار‌های جهانی و رصد لحظه‌ای از اتفاقات رخ داده، همان نقطه‌ای است که تجلی را از سایر شرکت‌ها متمایز کرده است. تجلی امروز با نگاهی به بازار‌های بین الملل و پیش بینی از تقاضای پیش رو، ورود به حوزه‌هایی همچون مس، زغال سنگ، عناصر نادر خاکی و … را در دستور کار قرار داده است. اما در سوی دیگر این فعالیت، مدیریت و برنامه ریزی دقیق این مجموعه حاکی از آن است که بخش خصوصی توانمند قدرت توسعه از حلقه‌های ابتدایی را در اختیار دارد و حتی در شرایط سخت تحریمی می‌تواند این توسعه را محقق کند.

در نهایت حضور شرکت‌هایی همچون تجلی، در بخش معدن کشور می‌تواند به نفع اقتصاد ملی و در مقابل افزایش اطمینان سهامداران باشد. این همان نقطه‌ای است که باعث افزایش توانمندی یک شرکت خصوصی می‌شود.

https://tajalimmd.ir/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%b4%d8%a7%d9%86-%d8%a7%da%a9%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%aa%d8%ac%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − = هشت