درخشش «ومعادن» در رتبه بندی صد شرکت برتر ایران/ رتبه نخست شاخص فروش به «ومعادن» رسید


شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (با نماد بورسی ومعادن) رتبه نخست از نظر شاخص فروش (درآمد) را در گروه سرمایه‌گذاری‌های مالی در بیست و ششمین دوره رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-100) کسب کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با کسب درآمد قابل توجه ۱۳.۷ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۱ موفق‌شد در رده نخست شرکت‌های برتر ایران از نظر شاخص فروش (درآمد) در گروه سرمایه گذاری‌های مالی قرارگیرد.

از این رقم، ۱۳.۲ هزار میلیارد تومان مربوط به درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت های سرمایه‌پذیر و دریافت سود سهام و حدود ۸۸ میلیارد تومان آن از محل سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها و ۳۸۶ میلیارد تومان از محل سایر درآمدهای عملیاتیحاصل شده است.

بزرگترین هلدینگ سرمایه‌گذاری حوزه معدن در بازار سرمایه که با صرف نظر از پرتفوی ارزشمند غیربورسی، حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده در سبد بورسی برای سهامداران خود ایجاد کرده، در دوره جاری موفق به کسب رتبه اول شرکت‌های برتر ایران از نظر شاخص فروش در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور شده است.

میزان سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های «ومعادن» در سال گذشته، ۳۹۱ میلیون دلار بود. این شرکت در تلاش است با اجرای پروژه‌هایی که راهبری آن‌ها را بر عهده دارد و یا به عنوان سرمایه‌گذار در این پروژه‌ها حضور یافته‌است، این رقم را به بیش از یک میلیارد دلار در پایان سال ۱۴۰۶ برساند. باتوجه به اخبار مثبت پیرامون فعالیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر و روند سریع اجرای پروژه‌های بزرگ و متنوع این مجموعه، افق سودآوری شرکت بسیار روشن بوده و تحقق هدف ۱ میلیارد دلاری سود خالص در دوره یادشده کاملا عملی و قابل دسترس به‌نظر می‌رسد.

گفتنی است سود خالص «ومعادن» طی پنج سال اخیر، با روند روبه‌رشد مناسبی همراه بوده و بیشترین سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۱، به میزان بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان حاصل شده است.

از آنجایی که طی سنوات گذشته، در کارنامه عملیاتی این غول سرمایه‌گذاری رشدهای سنگین سودآوری به چشم می‌خورد، تلفیق این نکته با بهره‌برداری و آغاز به‌کار پروژه‌های در دست اجرا در سال‌های پیش‌رو؛ عملا خیال سهامداران را از بابت پوشش هدف ۱ میلیارد دلاری آسوده کرده است.

هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات مجموعه‌ای مهم و تأثیرگذار در حوزه معدن و صنایع‌معدنی کشور است که درحال‌حاضر بالغ بر ۳.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختص‌به‌خود داشته و برای اجرای آن‌ها برنامه‌ریزی و نظارت دارد. هفت پروژه بزرگ از مجموع ۴۸ پروژه پیشرانان پیشرفت اقتصاد کشور توسط این هلدینگ بزرگ بورسی در حال اجراست.

https://mmdic.ir/7398/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− پنج = 1