مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار تشریح کرد: افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران


مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه مطرح کردن روش‌های افزایش سرمایه، در این بخش روش افزایش سرمایه «از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران» را تشریح کرد.

وحید روشن قلب در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، در ادامه مطرح کردن روش‌های افزایش سرمایه، در این بخش روش افزایش سرمایه «از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران» را تشریح کرد.

وی با اشاره به اولین روش افزایش سرمایه گفت: روش نخست انجام افزایش سرمایه، استفاده از مطالبات و آورده نقدی سهامداران است که در این روش سهامداران باید ارزش اسمی سهام جدید را به حساب شرکت واریز کرده و یا با استفاده از مطالبات و تبدیل آن مطالبات به ارزش اسمی سهام جدید، اقدام به مشارکت در افزایش سرمایه کنند.

به گفته روشن قلب؛ سهامدارانی که در روز مجمع سهامدار شرکت بودند، به آنها حق تقدم مشارکت در این افزایش سرمایه تعلق می‌گیرد و از این رو سهامدارانی که حق تقدم به آنها تعلق گرفته، می‌توانند اقدام به مشارکت در افزایش سرمایه و یا واگذاری حق تقدم‌های خود در بازار کرده و خریداران آن حق تقدم، اقدام به مشارکت در افزایش سرمایه کنند.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، برای ۵۳ شرکت به مبلغ ۹۹ هزار میلیارد تومان از این محل مجوز انجام افزایش سرمایه صادر شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار − 3 =