نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس: بودجه‌ ۱۴۰۳ مسیر بازار سرمایه را هموارتر می‌کند


نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: دولت با ارائه مشوق‌ درجهت تقویت سرمایه‌گذاری در بودجه ۱۴۰۳ می‌تواند مسیر بازار سرمایه را هموارتر کند.

محمد خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، درباره حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه در لایحه بودجه ۱۴۰۳، گفت: بودجه‌ ۱۴۰۳ در صورتی می‌تواند مسیر بازار سرمایه را هموارتر کند که دولت مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در کشور به خصوص ورود سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه در نظر بگیرد.

اعتمادسازی برای ورود سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه

خدابخشی بر حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه تاکید کرد و افزود: اعتمادسازی و ارتقای انگیزه برای ورود سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۳ بسیار حائز اهمیت است. علاوه براین، پیش‌بینی مشوق‌ برای جذب سرمایه‌های بیشتر از نکات مهم و کلیدی برای رونق بازار سرمایه به شمار می‌رود.

جایگاه بازار سرمایه در سیستم‌های اقتصادی و سیاسی

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید به اینکه نقدینگی باید به سمت بازار برگردد، اظهار داشت: جایگاه بازار سرمایه در سیستم‌های اقتصادی و سیاسی باید ارتقا یابد تا شاهد بازگشت نقدینگی به بازار باشیم.
حمایت دولت از صنایع بزرگ

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: دولت و مجلس در راستای تقویت بازار سرمایه و تسریع در روند تامین مالی پروژه‌های عمرانی باید در بودجه ۱۴۰۳ از هرگونه تصمیمات غیر کارشناسی خودداری کنند.

خدابخشی خاطرنشان کرد: دولت با حمایت از صنایع بزرگ می‌تواند انگیزه سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در بازار و فعالیت‌های اقتصادی را تقویت کند.

منبع : https://www.sena.ir/news/84224/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج + 1 =