گام‌های پژوهشی «تجلی» و کمک به نقش آفرینی بیشتر این شرکت در پروژه‌های معدنی


شرکت پروژه محور تجلی در تلاش است تا با تمرکز بر فعالیت‌های پژوهشی، بهره وری خود را افزایش دهد، این موضوع منجر به نقش آفرینی بیشتر این شرکت در پروژه‌های معدنی و همچنین سوددهی آن خواهد شد و می‌تواند توانمندی‌های تجلی را برای حضور در پروژه‌های بین المللی افزایش دهد.

شرکت تجلی از بازوهای اجرایی هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، با نگاهی متفاوت فصل جدیدی را در معدنکاری کشور ترسیم کرده است. این مجموعه پروژه محور به سراغ پروژه های نیمه فعال رفت که با ورود سرمایه روند فعالیت ها سرعت گرفت و با بهره برداری از آنها سهامداران نیز به سوددهی رسیدند. درواقع سیاست اصلی تجلی ورود به پروژه های سودده است و دراین زمینه تمامی جوانب و شرایط از جمله وضعیت بازارهای خارجی را هم رصد می  کند.

اما در کنار این فعالیت ها ، تجلی به حوزه های دیگری از جمله عناصر نادر خاکی، طلا و… وارد شده است تا بتواند توسعه در حوزه های دارای پتانسیل را افزایش دهد. اما توسعه فعالیت ها در این زمینه نیازمند سرمایه گذاری بیشتر در واحد تحقیق و توسعه است.

جهش ۲۰  برابری سود تجلی در دوسال حاکی از آن است که تجلی در همه زمینه ها توسعه را در دستور کار دارد و تلاش می کند تا هزینه های تولید را کاهش دهد.

حال یکی از این موارد می تواند توسعه همکاری ها در حوزه پژوهش باشد که می توان در سایه آن توسعه همکاری ها با شرکت های دانش بنیان مشاهده کرد.

شرکت تجلی برای توسعه فعالیت های خود در حوزه عناصر نادر خاکی و عناصر استراتژیک باید به سمت فعالیت های بیشتری در حوزه پژوهش رفته تا بتواند با نتایج حاصل از آن علاوه بر دسترسی به دانش روز، هزینه های تولیدی خود را کاهش دهد.

آن طور که فعالیت های تجلی نشان می دهد، این مجموعه آماده همکاری با شرکت های دانش بنیان است و در شرکت های زیرمجموعه خود از جمله سپهر تجلی به سراغ این موضوع رفته تا بتواند با کاهش ارز بری، سرعت اجرای پروژه های مهم را افزایش دهد.

در این بین اما بازدید از مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی شرکت فکور صنعت اهران نشان می دهد که تجلی به سراغ دستیابی به روش های نوین در صنایعی ای همچون آهن و فولاد، مس و آلومینیوم است.

تجلی در حوزه هایی مانند آهن و فولاد و مس، فعالیت های مهمی را در لیست خود دارد. به عنوان مثال حضور در پروژه مس جانجا و کاهش هزینه های تولید در حوزه مس می تواند از دلایل مهم برای همکاری های پژوهشی باشد.

از سویی دیگر تجلی می تواند با هم افزایی صورت گرفته بین شرکت خود و مراکز پژوهشی، جایگاه خود را در این حوزه ارتقا دهد که نقش مهمی در فعالیت های بین المللی خواهد داشت.

درواقع تجلی توسعه در تولید و دانش را به طور همزمان در دستور کار دارد که نتیجه اصلی آن افزایش نقش آفرینی این شرکت در بخش معدن و صنایع معدنی خواهد بود. از سویی دیگر توسعه فعالیت های پژوهشی میزان بهره وری و سوددهی را افزایش می دهد که در نتیجه آن اسقبال از سهام تجلی نیز با رشد همراه می شود.

منبع : https://mmdic.ir/7358/

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× نُه = 63