ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره اوراق گام


بخشنامه مرتبط با عملیات ابطال و استرداد کارمزد عاملیت اوراق گام به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، بخشنامه مرتبط با عملیات ابطال و استرداد کارمزد عاملیت اوراق گام به شبکه بانکی ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۰۲.۲۸۶۹۹۴ مورخ ۲۴ بهمن ماه سال جاری موارد زیر را ابلاغ کرد:

وفق ماده (۱۸) دستورالعمل ناظر بر اوراق گام موضوع بخشنامه شماره ۲۲۳۵۶‏‏/۰۲ مورخ ۰۶‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۲مدیریت کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی، عملیات ابطال اوراق گام توسط موسسات اعتباری عامل امکان پذیر است. در این راستا کارمزد مرتبط با این خدمت پس از انجام بررسی‌ها و تشریفات قانونی لازم مطابق بند شماره «۳» از چهل و پنجمین صورتجلسه مورخ ۲۸‌/۰۹‌/۱۴۰۲ هیات عامل بانک مرکزی به شرح زیر مصوب شد:

الف) کارمزد عملیات ابطال اوراق گام (موضوع ماده (۱۸) دستورالعمل ناظر بر اوراق گام) در لایه اول زنجیره تولید، حداکثر نیم در هزار مبلغ ابطال اوراق بوده و بر عهده متقاضی است.
ب) در صورت ابطال اوراق گام قبل از سررسید در لایه اول زنجیره تولید، میزان استرداد کارمزد عاملیت و ضمانت معادل کارمزد اخذ شده در هنگام صدور نسبت به مابه‌التفاوت مبلغ ابطال شده و مدت باقی‌مانده پس از کسر یک ماه به نفع بانک است.»

لازم به ذکر است، کارمزد مذکور به عنوان بند توضیحی به ردیف شماره (۴‌-۴) جدول پیوست ریالی بخشنامه شماره ۳۲۷۸۰‌/۰۲ مورخ ۱۷‌/۰۲‌/۱۴۰۲ کارمزد خدمات بانکی (ریالی و الکترونیکی) اضافه می‌شود.

منبع :sena

https://www.sena.ir/news/85109/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + پنج =