رییس اداره بازرسی کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار به «سنا» : مردم باید آگاهانه اقدام به انتخاب کارگزاری در بازار سرمایه کنند


رییس اداره بازرسی کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص سو استفاده مالی یک فرد در پوشش پرسنل کارگزاری بورسی ضمن بیان این که مردم باید آگاهانه اقدام به انتخاب کارگزاری برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه کنند، اظهار داشت: این اتفاق درچند ماه گذشته رخ داده و مدیرعامل کارگزاری مربوطه را به سازمان بورس و اوراق بهادار دعوت کردیم که ضمن ارایه توضیحات لازم، مستنداتی در این زمینه ارایه شد.

عبدالرضا سیدی به پاراه ای‌از توضیحات درخصوص تجمع مالباختگان کارگزاری «برهان سهند» (شعبه نقده) پرداخت و به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، بیان کرد: این اتفاق برای چند ماه گذشته بود که مسوول کارگزاری را به سازمان بورس و اوراق بهادار دعوت کردیم و ضمن ارایه توضیحات لازم، مستنداتی در این زمینه ارایه شد.

وی به سواستفاده از اعتماد مردم در شهر نقده تاکید و اعلام کرد: این اتفاق از طریق فردی رخ داده که جزو پرسنل کارگزاری «برهان سهند» نبوده و با توجه به اینکه این کارگزاری دارای مجوز سبدگردانی نیست اما اقدام به عقد قرارداد سبدگردانی با مردم این شهر کرده است.

سیدی اظهار داشت: در ادامه تخلفات صورت گرفته، پول‌های دریافتی به حساب فرد متخلف واریز شده و هیچ پولی به حساب کارگزاری واریز نشده است.

رییس اداره بازرسی کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه قراردادهای منعقد شده دارای هیچگونه سربرگی نیستند، گفت: فرد متخلف هیچ رابطه قراردادی با این کارگزاری نداشته و از طریق جعل مهر کارگزاری، اقدام به عقد قرارداد با مردم کرده است.

به گفته وی، اکنون کارگزاری «برهان سهند» نسبت به این اتفاق مدعی شده و از فرد متخلف شکایت کرده است.

سیدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار است مردم خدماتی را از کارگزاری‌ها دریافت کنند باید به دفتر کارگزاری مراجعه و ضمن بررسی مجوزهای کارگزاری اقدام به عقد قرارداد و واریز پول به حساب این کارگزاری کنند.

منبع : sena

https://www.sena.ir/news/85145/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − 1 =