حضور غول‌های بزرگ معدنی و صنعتی کشور در نمایشگاه زاهدان/ سرمایه‌گذاری سنگین هلدینگ «ومعادن» در سیستان و بلوچستان


نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از ۱۷ تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری در زاهدان برگزار می‌شود. هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) به همراه گروهی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر خود، در این رویداد حضوری پررنگ دارند.

محمدرضا مقیسه، مدیر روابط‌عمومی «ومعادن»، با اشاره به اهمیت حضور هلدینگ توسعه معادن و فلزات در این رویداد تخصصی، بیان کرد: با توجه به اینکه اخیراً مقام معظم رهبری و همچنین وزیر محترم صمت، تاکید ویژه‌ای بر پیگیری طرح‌های توسعه‌ای در استان سیستان و بلوچستان داشته‌اند و شرکت «ومعادن» نیز طرح‌های مهمی به‌ویژه پروژه مجتمع مس جانجا را در این استان در دست اجرا دارد، مجموعه مدیران مجموعه، تاکید خاصی برای حضور پررنگ و موثر در این رویداد دارند.

وی افزود: خوشبختانه با همراهی و هماهنگی سایر شرکت‌ها، گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در قالب حدود ده شرکت سرمایه‌پذیر خود، در این نمایشگاه حضور دارد که لازم می‌دانم از  پی‌گیری سازمان ایمیدرو و همراهی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گهرزمین، تجلی توسعه معادن و فلزات، توسعه صنایع مس جانجا، مدیریت بین‌المللی همراه (جاده، ریل و دریا)، گسترش کاتالیست ایرانیان، معدنکار باختر و بازرگانی معادن و صنایع معدنی (ایمیکو) تشکر ویژه داشته باشم.

مدیر روابط‌عمومی «ومعادن» بیان کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات اکتشافی خوبی از سوی بخش دولتی و خصوصی در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته و نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای به‌دست آمده‌است. این استان از حیث ذخایر معدنی بسیار غنی است؛ بنابراین بسیار ضروری است این پتانسیل‌ها هم به مردم استان و هم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی معرفی شود.

مقیسه تاکید کرد: یکی از رسالت‌های اصلی رسانه‌ها کمک به معرفی این پتانسیل‌هاست تا صنایع مزیت‌دار هر منطقه به شایستگی معرفی شود و اقدامات مناسب در جهت شکوفایی و توسعه آن منطقه صورت گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌ها نیز علاوه بر اینکه مردم محلی را نسبت به پتانسیل‌ها و مزیت‌های منطقه خود آشنا می‌کند، می‌تواند‌‌ به عنوان بستری برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی عمل کرده و به‌طور بالقوه منجر به افزایش سرمایه‌گذاری در آن منطقه شده و نقطه عطفی در جهت توسعه اقتصادی و فرهنگی تلقی شود.

مقیسه افزود: شاید بهتر باشد تمام توجهمان را به برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادها در پایتخت و شهرهای بزرگ معطوف نکنیم و در جهت توسعه متوازن اقتصادی در سراسر کشور، صنایع مزیت‌دار هر منطقه را شناسایی کرده و به مردم و سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

مدیر روابط‌عمومی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بیان کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه‌ها اغلب شامل برنامه‌های آموزشی، کارگاه‌ها و سمینارهای جانبی هستند این فرصت‌ها امکان انتقال دانش، توسعه مهارت و ظرفیت‌سازی را برای جامعه محلی فراهم می‌کند.

مقیسه تاکید کرد: با این حال، مهم است که اطمینان حاصل شود که نمایشگاه‌ها به گونه‌ای سازماندهی می‌شوند که از توسعه پایدار بلندمدت حمایت کنند و به‌طور خاص در نمایشگاه‌‌های تخصصی حوزه معدن و صنایع معدنی، شیوه‌های معدنکاری مسئولانه مورد تاکید قرارگیرد و به نگرانی‌های اجتماعی و زیست‌محیطی مرتبط با فعالیت‌های معدنی رسیدگی شود. همکاری با جوامع محلی، مشارکت ذی‌نفعان و برنامه‌ریزی مناسب برای به حداکثر رساندن تأثیرات مثبت منطقه‌ای و توجه ویژه به پیوست فرهنگی متناسب با هر منطقه در اجرای پروژه‌ها بسیار مهم است.

مدیر روابط‌عمومی «ومعادن» در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: اجرای پروژه عظیم مس جانجا در شمال استان سیستان و بلوچستان، از جمله حرکت‌های موثری است که انتظار می‌رود با به ثمر نشستن آن، گامی موثر در توسعه، آبادانی و اشتغال‌زایی این منطقه برداشته شود.

یادآور می‌شود؛ اواخر بهمن ۱۴۰۰، کنسرسیومی با محوریت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) و همراهی شرکت‌های بزرگ و توانمند معدنی شامل گل‌گهر، چادرملو، گهرزمین، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و تجلی توسعه معادن و فلزات برنده مزایده معدن مس جانجا در شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان شد و این معدن و بهره‌برداری از آن به مدت ۲۵ سال به این کنسرسیوم سپرده شد؛ پس از تشکیل شرکت توسعه معادن و صنایع مس جانجا اقدامات زیربنایی همچون تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و توپوگرافی منطقه و همچنین حفاری و باطله‌برداری آغاز شد. مدت احداث کارخانه کنسانتره ۱۳۰ هزار تنی، پنج سال در نظر گرفته شده و برآورد می‌شود این کارخانه تا ابتدای سال ۱۴۰۶ به بهره‌برداری برسد. هم‌اکنون حدود ۱۲۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و پیش‌بینی می‌شود پس از بهره‌برداری، اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۵۰۰ نفر و غیرمستقیم برای ۶ هزار نفر را به دنبال داشته باشد.

لازم به ذکر است نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در تاریخ ۱۷ لغایت ۲۰ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان و در شهر زاهدان برگزار می‌شود. حضور پررنگ‌تر بزرگترین شرکت‌های معدنی و صنعتی کشور نسبت به سالهای گذشته، از ویژگی‌های نمایشگاه امسال به‌شمار می‌رود.

منبع :https://mmdic.ir/7439/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 2 = یک